המחשבה המעמיקה מאחורי ארגון יום גיבוש לעובדים

הנושא של ימי גיבוש וכיף לעובדים בחברות וארגונים עבר הרבה מאד שינויים בשנים האחרונות. מה שהחל לפני כמה שנים בלבד בתור מחווה של רצון טוב או מתן צ'ופר על ידי הנהלת החברה – הפך מהר מאד לנורמה ואפילו לפורמט קבוע שההנהלות משקיעות בו הרבה מאד מרץ, זמן וכמובן – תקציב. כיום כמעט ולא יעלה על הדעת שיש מקום עבודה, ללא קשר לתחום העיסוק שלו או למספר העובדים שבו – שלא יוצא בו לפחות יום גיבוש אחד בשנה עבור העובדים. ייתכן וזה יהיה יום אחד מרוכז שבו כל העובדים יוצאים מהמשרד ויכול להיות שיהיו אלה כמה ימים בחלוקה לפי מחלקות או צוותים. כך או כך – מדובר בפעילות שנחשבת כמעט לחובה בכל ארגון או חברה.

איך מארגנים ימי גיבוש לעובדים?

מכיוון שהגיבוש עולה וגובר כל הזמן – כך גם ההיצע של שלל פעילויות ורעיונות שיכולים להתאים לכל אופי של חברה או מספר עובדים. מה שבאמת חשוב לדעת שמאחורי יום הגיבוש יש הרבה מאד מחשבה, בחינה של נתונים ובדיקה מה הכי יתאים וממה העובדים הכי ייהנו ויפיקו תועלת. להלן רק חלק מהפרמטרים שצריך לבחון מבעוד מועד או להגדיר מספיק מראש על מנת שיהיה קל יותר להפיק את יום הגיבוש – 

  • מספר העובדים – האם מדובר בכמות גדולה של, למשל, כמה מאות עובדים או שמא מדובר בצוות אחד או מחלקה ואז מדובר בכמה עשרות בלבד.
  • מחוץ למשרד או בתוכו – ישנן שלל פעילויות שמתאימות לשתי האפשרויות האלה.
  • מזג אוויר – אם הוחלט לצאת מגבולות המשרד ולהעדיף טיול או בילוי בחיק הטבע – יש לשים לב למזג האוויר על מנת להתאים את הפעילות גם לתנאים השוררים בחוץ.
  • גיל המשתתפים – נתון שחשוב מאד להתייחס אליו על מנת לבחור את מה שיתאים ויביא הנאה למרבית העובדים (תוך שאיפה שכולם, ללא יוצא מן הכלל ייהנו, כמובן).
  • אוכל – הנושא של אוכל נחשב למהותי מאד, שכן בקרב העובדים נוצרת ציפייה לשבירת שגרה מוחלטת כך שגם בנושא של האכילה המשותפת צריכה להיות מושקעת מחשבה.

בחירת התמהיל של יום הגיבוש

ברוב המקרים מדובר בהזדמנות פז לשבור שגרה, לאוורר את העובדים מחוץ למשרד ולנתק אותם לחלוטין מהשגרה היומיומית שלהם בתוך המשרד. כך נוצרות חברויות חדשות, כך העובדים מקבלים הזדמנות להכיר אלה את אלה במפגשים בלתי אמצעיים ובעצם בדיוק זו המטרה של היום הזה – יום גיבוש לעובדים. מחוץ למסדרונות המשרד קל יותר להיקשר, לחלוק מידע ולשאול שאלות האחד את השני. בסוף היום כולם חוזרים הביתה עם חיוך ועם קשר שהתחזק מאד בינם לבין מקום העבודה.

כעת הם יודעים שיש מי שחושב עליהם ומעריך אותם ויותר מכך – משקיע הרבה כסף ומקדיש יום עבודה שלם על מנת לגרום להם להנאה מוחלטת ויציאה מהשגרה. התפוקה של העובדים תהיה טובה וגבוהה יותר לאחר מכן והאווירה במשרד, גם בין מחלקות שונות שאין ביניהן קשר – תהיה הרבה יותר חיובית, חברית וטובה. כך בעצם המנהלים יודעים שהם מנהלים נכון את החברה שלהם והאווירה הטובה בזאת משמשת על מנת להרגיש קרובים למקום העבודה ולסייע להגיע לתוצאות העסקיות הטובות ביותר.

כתבות באותו נושא

פרקט פישבון טרנד עיצובי

פרקט פישבון הוא לא עוד פרקט אלא גם נקודת מוקד בעיצוב הבית. הוא משתלב במגמות עיצוב מודרניות ומספק פלטפורמה ליצירת חלל ייחודי ואלגנטי. דוגמאות מהעולם

פרקטים לעיצוב הבית

כאשר מדובר בעיצוב הבית, אחת ההחלטות החשובות ביותר היא בחירת הרצפה. הרצפה שלנו לא רק שומרת על כפות הרגליים שלנו, אלא גם משפיעה על התחושה

קטגוריותטובות נוספות

כתבות חדשות

פרקט פישבון טרנד עיצובי

פרקט פישבון הוא לא עוד פרקט אלא גם נקודת מוקד בעיצוב הבית. הוא משתלב במגמות עיצוב מודרניות ומספק פלטפורמה ליצירת חלל ייחודי ואלגנטי. דוגמאות מהעולם

פרקטים לעיצוב הבית

כאשר מדובר בעיצוב הבית, אחת ההחלטות החשובות ביותר היא בחירת הרצפה. הרצפה שלנו לא רק שומרת על כפות הרגליים שלנו, אלא גם משפיעה על התחושה

הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן